DRUK

Trudno dzisiaj wyobrazić sobie kampanie marketingowe bez drukowanych materiałów reklamowych. Soczyste foldery, kolorowe ulotki, namawiające do zakupu karty rabatowe, czy vouchery stały się podstawowym narzędziem komunikacji sprzedażowej. Dzięki bogatemu rozwojowi technologii poligraficznych możliwości znakowania są niemal nieograniczone. Piękne, kolorowe, zachęcające projekty graficzne możemy drukować praktycznie na wszystkich mediach przy użyciu najlepiej dopasowanych technologii. Tanie wydruki, czy wysokojakościowe materiały? Wielkie nakłady, duże formaty, czy prototypowanie? Pomożemy Ci wybrać najlepsze rozwiązanie.

1. Druk
offsetowy

Odmiana druku, gdzie obraz przenoszony jest z aluminiowej matrycy poprzez odbicie na bębnie pokrytym gumą, na wybrane podłoże, najczęściej papier (schemat: matryca -> bęben -> papier). Stąd często stosowana nazwa – druk pośredni. Jest to bardzo tania metoda wykonania dużej ilości odbitek w możliwie najkrótszym czasie. Profesjonalne drukarnie offsetowe oferują wysoką jakość w korzystnej cenie, ale uwaga! Ze względu na koszty wykonania matrycy, oraz rozruch urządzeń, technologia ta opłacalna jest dopiero przy większych nakładach.

2. Druk
cyfrowy

Drukarki cyfrowe wykorzystują technologię elektrofotografii, która w podstawach nie różni się od tej znanej z kserokopiarek. Cyfrowa technika nanoszenia obrazu pozbawiona jest niektórych wad druku offsetowego (np. czasochłonne ustawienie kolorów i schnięcie), ale jednocześnie wielu jego zalet (szeroki zakres podłoży, koszty, wysoka jakość). Siła druku cyfrowego leży jednak w niskim koszcie wykonania 1 odbitki oraz minimalnym czasie realizacji. Idealne rozwiązanie w sytuacjach kiedy trzeba zrobić coś „na wczoraj”, lub w małym nakładzie.

2. Druk
cyfrowy

Drukarki cyfrowe wykorzystują technologię elektrofotografii, która w podstawach nie różni się od tej znanej z kserokopiarek. Cyfrowa technika nanoszenia obrazu pozbawiona jest niektórych wad druku offsetowego (np. czasochłonne ustawienie kolorów i schnięcie), ale jednocześnie wielu jego zalet (szeroki zakres podłoży, koszty, wysoka jakość). Siła druku cyfrowego leży jednak w niskim koszcie wykonania 1 odbitki oraz minimalnym czasie realizacji. Idealne rozwiązanie w sytuacjach kiedy trzeba zrobić coś „na wczoraj”, lub w małym nakładzie.

3. Druk
UV

Pełnokolorowy i wytrzymały druk na wszelkiego typu materiałach płaskich uzyskujemy przy wykorzystaniu technologii UV. Jest to innowacyjna technologia druku cyfrowego, która wykorzystuje specjalne polimerowe tusze oraz lampy ultrafioletowe. Ciekłe polimery rozprowadzane są przez głowicę drukującą, a następnie utwardzane światłem UV. Na materiale powstaje w ten sposób warstwa cieniutkiego i bardzo wytrzymałego plastiku. Głównymi zaletami druku UV są: wytrzymałość na promienie słoneczne, ścieranie, deszcz i zarysowania oraz szerokie możliwości zadruku (od zapalniczki do wielkoformatowe szyldy).

4. Druk
wielkoformatowy

Banery, siatki reklamowe, plakaty, folie okienne, roll up’y – to tylko niektóre z powszechnie wykorzystywanych druków wielkoformatowych. Plotery przemysłowe przystosowano do druku o szerokości przekraczającej 3 metry. Długość zależna jest od wielkości roli (zazwyczaj 50m). Większe powierzchnie otrzymuje się poprzez zgrzewanie kilku wydruków. Najczęściej wykorzystuje się druk solwentowy, który oferuję dobrą jakość, szybkość druku oraz relatywnie niskie koszty. Projekty najwyższej jakości reakizujemy na maszynach latexowych lub ploterach UV.

4. Druk
wielkoformatowy

Banery, siatki reklamowe, plakaty, folie okienne, roll up’y – to tylko niektóre z powszechnie wykorzystywanych druków wielkoformatowych. Plotery przemysłowe przystosowano do druku o szerokości przekraczającej 3 metry. Długość zależna jest od wielkości roli (zazwyczaj 50m). Większe powierzchnie otrzymuje się poprzez zgrzewanie kilku wydruków. Najczęściej wykorzystuje się druk solwentowy, który oferuję dobrą jakość, szybkość druku oraz relatywnie niskie koszty. Projekty najwyższej jakości reakizujemy na maszynach latexowych lub ploterach UV.

5. Złocenia
hot-stamping

Jedną z możliwości uszlachetnienia materiałów drukowanych jest wykorzystanie złocenia lub srebrzenia. Efekt ten otrzymujemy techniką hot-stampingu, nazywanego również termodrukiem. Złocenie powstaje poprzez wgrzanie w np. papier metalizowanej folii. Zabieg ten wymaga wykonania matrycy, ale jej koszt maleje w czasie, ze względu na możliwość wielokrotnego użytku. Dzięki temu zabiegowi otrzymujemy produkt o bardzo prestiżowym charakterze. Należy jednak pamiętać, że istnieją alternatywne metody złocenia, które mogą lepiej sprawdzić się w określonych sytuacjach, dlatego warto konsultować swoje projekty ze specjalistami.

www.arcmedia.pl