W sektorze nieruchomości liczą się efekty. By je osiągnąć potrzebujemy skutecznej reklamy. Jednak prosty przekaz reklamowy to nie wszystko! Sukces jest wymagający i by go osiągnąć, musimy zaatakować na kilku płaszczyznach. Jak się do tego zabrać? Z pomocą nam przychodzą specjaliści z agencji kreatywnej Arc Media. Z przygotowanego przez nas poradnika dowiesz się, jak w kilku krokach podnieść wyniki swojej sprzedaży.
Krok 1. Jaka jest strategia Twojej marki?
Znalezienie lokalizacji, wykonanie projektu, wynajęcie firmy budowlanej czy prawidłowe oznaczenie budowy – to dopiero początek drogi do efektywnej sprzedaży inwestycji. Kolejnym działaniem powinno być zadanie sobie następujących pytań:
- Jaka jest koncepcja marki?
- Jakie są jej słabe i mocne strony?
- Kto jest Twoją konkurencją?
- Jak widzisz swoją markę za dwa, pięć czy dziesięć lat?
Wbrew pozorom powyższe pytania nie należą do najłatwiejszych, dlatego też pochylmy się nad nimi już na samym początku planowania promocji. Warto w tej kwestii zaufać ekspertom z agencji kreatywnej lub reklamowej, która specjalizuje się w działaniach dla rynku inwestycyjnego. Specjaliści stworzą wciągającą historię, która opowie o Twojej inwestycji. Współpracując z agencją możesz zazwyczaj liczyć na kompleksową usługę od opracowania koncepcji, strategii, projektu, wykonania profesjonalnych fotografii, wizualizacji aż po wydruk i montaż reklam. Dzięki temu oszczędzisz mnóstwo czasu.
Krok 2. Kim jest Twój klient?
Gdy już dokładnie przemyślimy koncepcję marki oraz przyjrzymy się działaniom konkurencji, pora by ustalić, kim jest nasz docelowy klient. To bardzo istotny punkt. Otóż od prawidłowo określonej grupy docelowej zależy trafność w wyborze formy i rodzaju promocji. Warto poświęcić więcej czasu, by ustalić ile lat mają nasi klienci, kim są z zawodu, jak zasobny może być ich portfel, jak spędzają czas wolny, aż wreszcie jaki styl życia prowadzą. Pamiętajmy, że podczas sprzedaży nieruchomości, powinniśmy odkryć potrzeby naszych potencjalnych klientów. Osoba kupująca ma swoje plany życiowe i pewne preferencje, które rzutują na jej oczekiwania względem przyszłego miejsca zamieszkania. Daj sobie szansę na udaną transakcję i poproś ekspertów o sporządzenie profilu Twojego potencjalnego klienta. A następnie dopasuj do tych danych sposób, w jaki zaprezentujesz klientom swoją ofertę.
Krok 3. Jaka jest Twoja oferta?
Pora na garść faktów. Czy wiedziałeś, że statystyczny kupujący przegląda do 100 ofert, zanim wykona pierwszy telefon? Tak, to bardzo dużo. Jak się znaleźć na jego liście? Przede wszystkim należy uświadomić sobie, że to Ty musisz go zainteresować swoją propozycją już przy pierwszym wirtualnym kontakcie. Oczywiście liczy się to, jak Twoja oferta wygląda i jak jest zaprezentowana. Jednak tym, co będzie ją wyróżniać pośród wielu innych, jest opowieść, którą ze sobą niesie. Im jest ciekawsza, im bardziej dopasowana do odbiorcy, tym łatwiej wzbudzisz zainteresowanie swoją ofertą. By osiągnąć ten cel, warto zainwestować w kreatywne sposoby prezentacji, takie jak:
– efektowne wizualizacje 3D,
– interaktywne modele budynków z kartami mieszkań,
– wirtualne spacery 3D
– prezentacje inwestycji w technologii rozszerzonej rzeczywistości (inaczej AR, z ang. Augmented Reality).
Krok 4. Jak prezentujesz się w Sieci?
Rynek nieruchomości jest wymagający i nie ma na nim miejsca dla marek, które nie istnieją lub nie chcą zaistnieć w Internecie. W tym temacie niezbędnym minimum jest przygotowanie landing page, docelowej strony internetowej, która stanowi swoiste rozszerzenie treści zawartych w reklamie internetowej. Na tę właśnie stronę powinien zostać przekierowany klient, który kliknie np. w nasz banner czy link sponsorowany. Kolejnym krokiem jest przygotowanie kompletnej strony www – koniecznie zawierającej wysokiej jakości, profesjonale zdjęcia, a także efektowne wizualizacje 3D. Działania te pozwolą na pozycjonowanie marki jeszcze przed oddaniem budynku do użytku. Każdy specjalizuje się w swojej branży i szkoda czasu inwestora na wpisywanie linków do katalogów, dlatego warto polegać na sprawdzonych specjalistach od pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych w Sieci.
Ciąg dalszy poradnika niebawem J Jak odnieść sukces w sprzedaży inwestycji? – część II