Etapy tworzenia logotypu

Zastanawiałeś się kiedyś skąd biorą się ceny pewnych usług? Dlaczego rzeczy na pierwszy rzut oka proste i nieskomplikowane wyceniane są tak wysoko? Jak powinno wyglądać dobre logo pisaliśmy już na naszym blogu, tym razem chcielibyśmy przybliżyć Ci proces jego tworzenia, abyś wiedział za co płacisz.
W kreowaniu logotypu, jak i innych projektów dla naszych klientów, kierujemy się przede wszystkim metodami Design Thinking. Co to oznacza? Że nic nie dzieje się przypadkowo, powstawanie logo jest w całości przemyślane. Jak więc wygląda schemat „myślenia projektowego” w tym przypadku?

Empatyzacja, czyli poznajemy klienta

Pierwszą rzeczą jaką robimy to zbieranie informacje na temat firmy, dla której będziemy tworzyć logotyp. Nazwa, dziedzina, oferta – to wszystko ma ogromne znaczenie! Pozwala nam to poznać cechy firmy oraz jej mocne i słabe strony, dzięki czemu możemy zaprojektować logo, które najlepiej będzie oddawało charakter firmy.

Definiowanie problemu, czyli co, z czym i dlaczego

Tworzenie logotypu to nie tylko kwestia mniejszej bądź większej kreatywności, to także wiedza na temat materiałów, metod druku i wykorzystania logo. Wiedząc w jakiej dziedzinie działa nasz klient, możemy m.in. określić na jakich materiałach będzie powielane logo (drewno, skóra, dibond, pleksi), a co za tym idzie – odpowiednio dobrać kolory i proporcje znaku. Czytelność logo w druku jest kluczowa, a wiele materiałów występuje w zawężonej kolorystyce – warto przewidzieć to na etapie tworzenia logotypu.

Genrerowanie pomysłów, czyli wykorzystywanie informacji

Gdy już mamy wszystkie niezbędne informacje, czas na burzę mózgów – to moment, gdy na świat przychodzi wiele pomysłów, wiele opcji, które można w logotypie wykorzystać. Na ich podstawie powstaną pierwsze projekty, a z nich – logo.

Prototypowanie, czyli przestrzeń twórcza

Mając już wstępnie określony projekt, możemy podejść do jego wykonania. Wspomagamy się szkicami na papierze, ostatecznie projekt tworzony jest jednak z krzywych w programie graficznym – dzięki temu możemy go dowolnie powiększać lub zmniejszać, nie tracąc przy tym na jakości.

Testowanie, czyli co myśli klient ?

Przygotowujemy trzy – naszym zdaniem – najlepsze warianty logotypu, po czym przedstawiamy je naszemu klientowi. Wybiera jeden z nich, do którego wykonujemy stosowne poprawki.

Jak udało Ci się zauważyć, tworzenie logotypu nie jest wcale tak prostym procesem jak mogłoby się z początku wydawać. To praca naszych specjalistów nad tym, abyś był jak najbardziej zadowolony z efektu – a za efekt warto płacić, w końcu bez dobrego logo trudno stworzyć pozytywny wizerunek firmy.